Siirry sisältöön

Mitä 12 vuoden takuu kattaa?

Kun investoit kotisi sähköjärjestelmän perusparannukseen haluat varmistaa, että se toimii moitteettomasti vuosien ajan. Takuun merkitys tässä yhteydessä on korvaamaton, sillä se antaa käyttäjälle mielenrauhaa ja varmuutta siitä, että investointi on suojattu. 

Aito Talotekniikka tarjoaa 12 vuoden takuun, joka on markkinoiden pisin. Pitkä takuu kertoo siitä, että luotamme todella oman työmme laatuun sekä asiakastyytyväisyyden tärkeyteen. Olemme toteuttaneet yli 1100 sähkösaneerausta toimialueillamme:

  • Uusimaa
  • Pirkanmaa
  • Varsinais-Suomi 
  • Kanta-Häme
  • Päijät-Häme
  • Kymenlaakso
  • Keski-Suomi
  • Pohjois-Savo

Mitä Aidon takuu kattaa?

Takuu kattaa Aidon asentajien tekemän työn laadun. Tämä tarkoittaa, että Aito vastaa sähköjärjestelmän oikeaoppisesta asennustavasta ja laadusta, sekä takuunaikaisista korjaustöistä. Näin järjestelmä toimii kuten luvattu ja se on asennettu ammattitaitoisesti. 

12 vuoden takuu alkaa työn luovutuspöytäkirjan ja tarkistusdokumenttien luovuttamisesta. Työn luovutuksen yhteydessä asentajat antavat uusien laitteiden käyttöönottokoulutuksen, ja käyvät läpi remontin aikana tehdyt muutokset asiakkaan kanssa. 

Remontin aikana työmaa on vastuuvakuutettu miljoonaan euroon asti, eli Aidon vakuutus kattaa mahdollisen materiaalisen tai kiinteistöön kohdistuvan onnettomuuden aiheuttamat vahingot.

takuu-blogi

Kuuluvatko materiaalitakuut Aidon takuuseen? 

Materiaalitakuut ovat erillisiä ja perustuvat valmistajien ja maahantuojien omiin takuuehtoihin. Jos esimerkiksi järjestelmän komponentissa ilmenee valmistusvirhe, kyseinen valmistaja tai maahantuoja vastaa siitä omien ehtojensa mukaisesti. Mikäli Aidon toteuttamissa saneerauksissa ilmenee materiaalivahinkoja, hoidamme reklamaation ja korjauksen. Useimmiten valmistajien materiaalitakuu on 2 vuotta. 

Miten toimia, jos sähköjärjestelmässä on ongelmia? 

Mikäli asiakkaamme kohtaa ongelmia sähköjärjestelmän toiminnan kanssa, toivomme ensisijaisesti yhteydenottoa meille mahdollisimman pian. Me hoidamme materiaalien reklamaation asiakkaan puolesta ja varmistamme, että ongelma ratkaistaan mahdollisimman nopeasti ja sujuvasti. 

Aidon asiakaspalvelu palvelee arkisin kello 9-16 ja mahdollisen reklamaation voi ilmoittaa meille soittamalla, sähköpostitse, tai sähköisen lomakkeen kautta verkkosivuiltamme. Lomakkeelle on hyvä kirjata mahdollisimman tarkasti, minkälaisesta ongelmasta on kyse. Asennus ottaa yhteyttä asiakkaaseen mahdollisimman pian, ja sopii ajankohdan käynnille. 

Mikäli reklamaatio ei ole pätevä, siitä aiheutuu lisätyöhinnaston mukainen kustannus. Tästä syystä on erityisen tärkeää käydä ongelman syyt tarkasti läpi asennuksen kanssa.

Mitä takuu ei kata?

Vaikka tarjoamme laajan takuun, on joitakin tilanteita, joita takuumme ei kata:

  • Luonnonilmiöiden aiheuttamat vauriot: salamaniskut, tulvat ja muut luonnonvoimien aiheuttamat vahingot 
  • Varomaton tai epänormaali käyttö, ylikuormitus tai huollon laiminlyönti
  • Normaali kuluminen tai huolto- ja ylläpitotyöt
  • Kosmeettiset virheet tai sävyerot
  • Epäsuorat tai välilliset vahingot
  • Työt tai materiaalit, joita Aito ei ole asentanut

Kuluttajansuojalain mukaiset oikeudet

On tärkeää muistaa, että kuluttajansuojalaki suojaa asiakkaita ja takuu täydentää tätä suojaa. Lainmukaiset oikeudet ovat voimassa takuun ohella, mikä varmistaa, että asiakkaalla on aina oikeus saada ammattitaitoista palvelua ja tukea.

Remontin viivästyminen

Asiakkaan tulee antaa urakoitsijalle kohtuullinen lisäaika remontin valmistumiselle, ellei viivästyksestä aiheudu merkittävää haittaa. Tällöin sopimuksen voi purkaa heti, mutta valmistuneesta osuudesta täytyy maksaa korvaus. Viivästymisen ja siitä koituvan haitan syy-seuraussuhteet on pystyttävä todentamaan. 

Takuun avulla mielenrauhaa ja turvallista asumista

  • Pitkä takuu sähköjärjestelmälle kattaa toiminnan ja asennuksen laadun, mutta ei esimerkiksi luonnonilmiöiden aiheuttamia vaurioita tai normaalia kulumista.
  • Materiaalitakuut ovat valmistajien ja maahantuojien vastuulla – Aito hoitaa reklamaation asiakkaan puolesta.
  • Takuun ansiosta asiakas voi olla varma, että sähköjärjestelmä on luotettava ja turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
  • Aidon asiakaspalvelu palvelee arkisin kello 9-16.

Aito Talotekniikan toimintaohjeet koronavirustilanteessa

Teemme suurimman osan työstämme asiakkaidemme kodeissa. Tekemämme kuntokartoitus ja remontti vaatii aina kotikäynnin, joten on erityisen tärkeää varmistaa, ettemme omalla toiminnallamme pahenna tai aiheuta altistumista asiakkaillemme.

Lue lisää
Kannattaako sähköautoa ladata kotona?

Sähköauton lataus kotona vai julkisilla latauspisteillä

Sähköauton lataus kotona vai julkisilla pisteillä? Vertailussa kustannukset, mukavuus ja latausnopeus. Löydä sinulle paras vaihtoehto sähköauton lataukseen!

Lue lisää

Mikä on vanhan ja uuden sähköjärjestelmän ero?

Uudista vanha sähköjärjestelmäsi turvallisuuden ja toimintavarmuuden takaamiseksi. Vältä sähkö- ja paloturvallisuusriskit uusimalla maadoitukset, vikavirtasuojat ja sulakkeet.

Lue lisää